הגרי"ד גרוסמן: "כל חסיד היה אצלו כמו ילד קטן בידי אמא"

    צבי הדס No Comments on הגרי"ד גרוסמן: "כל חסיד היה אצלו כמו ילד קטן בידי אמא"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    הרב יצחק דוד גרוסמן, רבה של מגדל העמק וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל ספד הערב לרבי מסערט ויזניץ ואמר כי כולנו חשים ששר וגדול נפל בישראל.

    "הרבי מסערט ויזניץ היה רבי שעליו ניתן להמליץ מה שאמר משה להקב"ה, "האנכי הריתי את כל העם הזה אם אנכי ילדתיהו כי תאמר אלי שאהו בחיקך כאשר ישא האמן את הינק" ממש כך".

    "אבא שלי שאל", כך הרב גרוסמן, "איפה כתוב בתורה שה' אמר למשה – שאהו בחיקך את עם ישראל. והוא הסביר שכאשר נאמר למשה, "לך נחה את העם הזה" לך תהיה מנהיג – מנהיג זה כאשר ישא האומן את היונק. ואת זה ניתן להגיד על הרבי מסערט ויזניץ".

    כמו שאר המספידים גם הרב גרוסמן התייחס לחביבות של הרבי. "כל חסיד היה אצלו כמו ילד קטן בידי האמא. פעם אמר לאחד החסידים שבעת שקיבל את החסידות היה לו ספק אם להנהיג ביד רמה או כאב רחמן והחליט להיות אב רחמאי".

    "אוי, באיזה אהבה ובאיזה מסירות הוא התנהג עם כל חסיד וחסיד", מתפעם הרב.

    ויש גם סיפור מרגש: "היה פעם שבת חנוכה בשנה שהיו בה שתי שבתות חנוכה. כל החסידים הגיעו כנהוג לשבת זאת חנוכה. בשבת הראשונה היה לו חום גבוה והוא שכב חולה. הגבאים בקשו שלא יעשה טיש באותה שבת אבל הוא שאל אם יש אורחים מחוץ לעיר. יצאו ובדקו ואמרו לו שהגיעו 3-4 אברכים מבני ברק. הוא לא הסכים להישאר בבית וירד לטיש.

    כשהרבנית חלתה והייתה בלי הכרה הוא הצטרף לאמבולנס שלקח אותה לבית החולים. בדרך הוא ביקש שיקחו עבורו את השטריימל, כי בלילה הייתה חתונה של אחד התלמידים והוא רצה את השטריימל שיהיה לו מן המוכן".

    כולם יודעים שהרבי היה מזיגה נדירה. גם אהבת החסידים כלפיו הייתה באהבה בלתי רגילה.

    הרב מסיים ואומר "הוא לקח את חיפה האדומה והפך אותה למרכז חסידות עם מאות רבות של משפחות חסידים. לקח את אנשי חיפה שהיו רחוקים, אנשים בקריות שבאו שבורים ורצוצים מהשואה והם מצאו מקלט ועידוד אצלו. חבל על דאבדין. אבדנו אבא גדול".



    0 תגובות